ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
سیگنال خرید سهم گشان 0 552 mohammad
سیگنال خرید سهم سکرد 0 314 mohammad
واچ لیست رایگان بورس + معرفی سهام مستعد رشد 0 550 mohammad
تحلیل سهم کاما و سیگنال خرید سهم کاما 1401/6/16 0 324 mohammad
سیگنال فروش سهم سکرد 0 377 mohammad
تحلیل سهم حآسا 0 305 mohammad

آموزش الگوی هارمونیک ab=cd + الگوهای هارمونیک

  • 14:15
  • 378  بازدید

آموزش الگوی هارمونیک ab=cd + الگوهای هارمونیک

***

یکی از معتبرترین و مهمترین و بهترین الگوهای هارمونیک رایج و موجود در بازار،

الگوی AB-CD است.

این الگو از 4 نقطه A، B، C و D تشکیل می شود.

دو خط AB و CD را لگ های (Legs) الگو می نامند.

خط  نیز کارکشن یا اصلاح نامیده می شود.

علاوه براین، این الگو یکی از انواع الگوهای بازگشتی است.

نکته مهم این است که به منظور استفاده از این پترن در معاملات،

بهترین نوع معامله می تواند خرید در نزدیکی نقاط A یا C و

فروش در نزدیکی نقاط B یا D است.

برای دیدن بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنین

این الگو معمولا به دو حالت زیر اتفاق می افتد:

آموزش الگوی هارمونیک ab=cd + الگوهای هارمونیک

طول BC بازگشتی دارای درصدی بین 38.2 تا 88.6 درصد است. نقطه D که در اینجا همان PRZ است،

جهت قیمت تغییر کرده و در میان دو نسبت 113 تا 261.8 درصد قرار می گیرد.

.

تارگت یا هدف ها در الگوی AB-CD معمولا یکی از نسبت های زیر هستند:

آموزش الگوی هارمونیک ab=cd + الگوهای هارمونیک

مثلا درصورتی که 61.8 درصد از AB توسط BC اصلاح شد، هدف نقطه D باید روی سطح 161.8 درصد از BC واقع شود.

از بین نسبت های ذکر شده در جدول فوق، حالت های ایده آل برای الگوی AB=CDS در سطوح اصلاحی 61.8 و 78.6 درصد قرار دارند.

.

در آموزش الگوهای هارمونیک، به منظور یافتن بهترین ناحیه PRZ می توان ابزار فیبوناچی پروجکشن بر روی موج AB را بکار برد.

ناحیه ای که همپوشانی فیبوناچی مناسبی در آن ایجاد شود، نقطه PRZ احتمالی درنظر گرفته می شود.

با اتصال نقاط A-B-C به یکدیگر، ناحیه نقطه D بطور کامل مشخص می شود.

آموزش الگوی هارمونیک ab=cd + الگوهای هارمونیک

آموزش الگوی هارمونیک ab=cd + الگوهای هارمونیک

بطورکلی در مباحث آموزش الگوهای هارمونیک، الگوهای هارمونیک یا فیبوناچی به ۲ دسته صعودی و نزولی طبقه بندی می شوند.

یعنی هریک از الگوهای هارمونیک، ۲ حالت صعودی و نزولی دارند.

.

معمولا این الگوها، در انتهای امواج صعودی یا نزولی تشکیل شده و موجب تغییر در روند می شوند.

علاوه براین، اگر این الگوها در بازه های زمانی بالاتری شکل بگیرند، دارای اعتبار بالاتری خواهند بود.

بنابراین، روند بلندمدت را مشخص می کنند.

.

شکل گیری این الگوها در انتهای موج های صعودی یا اصلاحی بسیارمهم است.

زیرا اگر بتوانید این الگوها را قبل از پایان یافتن موج صعودی یا نزولی شناسایی کنید،

قادرید با فاصله زمانی مناسب قبل از بازار، از این روند خارج شوید یابه آن ورود پیدا کنید.

مطالب مرتبط:
لایک : 5
کد امنیتی رفرش